BORTXAKETA KULTURALAREN ERESERKIA

Robin Thicke abeslariak zazpi urte eman behar izan ditu isilik entzuleak bera nor den gogoratu bainan gertatutakoa ahaztu duelakoan. 2013an, pop munduan izandako gainbehera handienetako bat bizitu zuen, arrakasta eta porrota ia ia aldi berean bizituz. Blurred Lines izan zen urte hartako kantarik salduena, baina baita mendebaldeko kulturan aro berri bat zabaldu zuen kantu madarikatua ere.

Blurred Lines-en letrek pop musikako ohiko egoera bat deskribatzen dute: Thicke “neska on batekin” dantzatzen ari da, “leku honetako putakumerik ederrena” bezala deskribatzen du eta bere mutil-lagunaz ahazteko konbentzitzen saiatzen da (“otzantzera zihoan, bainan animalia zara”). Blurred Lines kantuan “Ipurdia bitan banatzeko zerbait handia emango dizut” bezalako esaldiak aurki ditzakegu. Ah! Ta nola ez , “Badakit nahi duzula”, 18 aldiz errepikatzen du.

Blurred Lines-en defendatzaileek hip hop munduan halako jarrerak onargarriak eta komikotzat hartzen direla argudiatzen zuten. Gaitzesleek berriz abeslariask emakumea behin eta berriz zapaldu eta hark nahi izan ala ez azkenean sexu harreman bat izateko konbenzitzen zuela salatzen zuten. Gauzak honela, bi korronte sortu ziren: Abestia ñabardurarik gabe defendatzen zituztenak eta abestia bere osotasunean kritikatzen zituztenak…

Eta orduan Robin Thicke azalpenak ematen hasi zen.

“Denok ezkonduta gaudenez eta seme-alabak ditugunez, horretaz barre egiteko gizon aproposak gara. Noski, kantuak emakumeak zapaltzen ditu, hala ere beti errespetatu izan ditut. Haiek eta haien gorputzak ederrak dira. Gizonak beti haien atzetik egonen gara. Beldurrik gabe eta ahalik eta lotsagabeenak izan nahi genuen kantuan”.

Thicke-k gizonak eta emakumeak berdinak direla zihurtatzen du, bainan bideoan haien desberdintasunak argi eta garbi azaltzen dira. Gizonezkoek emakumeei begiratzen diete, emakumeek aldiz kamerari. Gizonezkoek hiztegia badute, emakume batek ordea miauka mintzatzen da. Gizonezkoek arropa daramate, emakumeek ez. Kantuaren bideoan, hori guztia normala da.

Robin Thicke, abestiaren ondorioz, gizonezko zuri heteroxesualaren ikur bilakatu zen. Bere ekintzengatik inoiz azalpenak eman behar ez eta ondorioei aurre egiten ez dien adibide garbiena.

Eta ondoren… MTV sariak.

Abeslaria ezer gutxitaz ohartzen ari zen eta horren adibiderik garbiena MTV sarietan gertatutakoa izan zen. Bertan, Miley Cyrus ia biluzi batekin abestu zuen. 19 urte zituen neskak, hark, 34 urte. Ikusleentzat Cyrus neskatxa gazte bat zen, Thicke aldiz, bere nagusia. Ikuskizunean Twerking momentu bat eta guzi bizitu zen, ekintza hau Twitter-eko historiako gertakaririk aipagarriena bihurtuz, minutuko 306.000 tuits iruzkindu bai ziren.

Eskandalua gertatu eta egun gutxira, Thicke-k Justin Timberlake-k Janet Jackson-ekin Super Bowl-eko eskandaluan erabilitako estrategia berdina erabili zuen: Erru guztia bikotekideari egotzi eta gertatukoa aurreikusi gabe zegoela zin egin zuen. Cyrus ez zen kikildu eta twerking mugimendua berak iradoki ziola eta “ahalik eta biluzien” ateratzea eskatu ziola ziurtatu zuen.

Mugimendu berri baten sorrera.

Lady Gaga-k urrian R. Kelly-rekin Terry Richardson-ek zuzendutako bideoklip bat grabatu zuen (“Do What U Want“). Bertan abeslariak Lady Gaga drogatu eta konorterik gabe zegoenean bere gorputza igurtzen zuen. Azaroan, biek eginiko zuzeneko emanaldi batean, lehena Estatu Batuetako presidentea zen eta bigarrena aldiz, bere idazkaria. Abenduan, Lady Gaga-k Kelly Christina Aguilera-rekin ordezkatu zuen eta bertan behera utzi zuen bideoklipa argitaratzea: Kelly-ri 2002an sexu abusuak leporatu zitzaizkion, Richardson-eri 2001ean… Inori ez zitzaion axola. Baina bat-batean, 2013an, publizitatearen ikuspegitik horrelako kasuak arazotsuak bihurtzen hasi ziren. Hilabete gutxiren buruan, gizartea beste begi batekin ikusten hasi zen mundua.

Hala ere Robin Thicke-rentzat berandu zen… 2014 hasieran, Paula Patton emazteak banaketa eskatu zion. Thicke-ren erreakzioa, Paula-ren adiskidetza berreskuratzeko diska bat kaleratzea izan zen. Diska hartan Thicke-k bere emazte ohia lotsatzeaz gain, pribatutasuna urratu eta bereizketa lasai bat ukatu zion. Paula barregarri utzi zuen manipulazio emozionalaren eta xantaia publikoaren estrategiaz.

Thicke-k, ohartu gabe, kulturako aro berri bat sortu zuen. Abestiek, filmek eta pertsonaia ospetsuek elkarrizketa sozialak sortzeko eta eztabaida politikoetan arma jaurtitzaile gisa funtzionatzen duten eszenatokia. Horietan, artistei erantzukizunak eskatzen zaizkie. Sare sozialetako haserrea albiste bihurtzen da eta zenbaitetan pertsonai publikoen desagertzea dakar. #MeToo mugimenduak feminismoaren laugarren olatua bultzatu zuenean, tsunamiaren jatorria ez zen kale edo parlamentuetatik etorri, Hollywood-etik etorri zen.

Eta gaur? 2018az geroztik, Robin Thicke-k 26 urteko April Love Geary modeloarekin hiru seme-alaba izan ditu eta nolabaiteko ospea berreskuratu du Estatu Batuetan Mask Singer telebista saioak izandako arrakasta izugarriari esker, izan ere bertan epaile gisa bai dihardu. Aurreko hilabetean, 7 urteko ixilunearen ondotik, On Earth, and in Heaven diskoa kaleratu zuen. Bere aurreko diskoetxeak kontratua berritu ez dionez bere poltsikotik ordaindu du dena. Aurkezpen single-erako Pharrell Williams-ekin elkartu da. “Take Me Higher”aurrerapen kantak bere hastapenetako funk dotorea dirudi, agian “Blurred Lines”-en aurretik zegoen ibilbideari berrekin eta jatorrizko publikoa berreskuratzeko helburuarekin. “Azkenean izan beharko nukeen pertsona sentitzen naiz”, dio. “Orain gauzez barre egiteko gai naiz. Ekaitzaren ostean agertzen den argia da musika”.

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude